Minner väl om en viss käring morfar. Klappen är nog så uppenbar. Men som man säger äktenskap i "nöd och lust" Frugan din var vinstlott och ej förlust!
Detta är en klapp till Sara, den ju under nå´t ska vara, gjord utav förädlad skog, heta grytor tål den nog.
Ack, alltid få ligga på bordet och aldrig få ordet! Julen lär bli het, God Jul från en som vet!
Om du vill ställa en varm liten panna, en kastrull eller din kaffekanna, använd då denna och var rädd om ditt bord, detta är lösningen, där har du mitt ord.
Detta är till att lägga därunder, till framtida kulinariska stunder... medlem .spray.se /julklappsrim /
Ett vackert djur är motiv på denna sak. Hjälper till så du inte bränner dej när du håller på med bak.
Dofterna kring näsan smeker, när Du uti köket leker, akta Dig dock för att Dig bränna, med dessa ska Du inget känna.....
För att du inte bränna dig ska är dessa grejer bra att ha Då mamma fixar du det lätt att ta ut plåten rätt och slätt
När du i köket brukar rumstera, behöver du dig ej bränna mera, tvåhundrafemtio c. ska den tåla, så ingen risk du ska börja vråla.
När du står där i ditt lilla kök och till maten steka lök Använd då de redskap rätta för att hålla fingrar ifrån hetta
Du kan greppa plåten med gott humör, det blir ingen hetta som dig stör ! Dina stora labbar får extra "bigga", kan dig kanske till matlagning trigga !
I köket kan dom här va bra att ha, om du inte vill bränna dina händer idag, när du ska ta ut skinkan till jul, har du då 2 sådana här,en röd och en gul.
NÄR DU UYI KÖKET LEKER DOFTERNA KRING NÄSAN SMEKER . BLIR DET I HETASTE LAGET ANVÄND DENNA TILL HANDTAGET
När Du uti köket leker, dofterna kring näsan smeker, blir det i hetaste laget, denna kan Du då använda till handtaget.....
När du önskar grytan flytta kommer denna nog till nytta. Ty, utan denna stannar allt, på samma plats tills det blir kallt.
Detta är för handen en slags klänning, eller ska man säga presenning, Den är till för att hindra bränning, om Du mot ugnsluckans kant får känning.....