Du gnällde över detta, hoppas du nu slipper hetta. Nu kan du vara i köket, och fixa med böket. För att inte bränna dig, får du en skyddssak av mig.
den här du eva används när du i gryterna sleva skyddar från värme din vackra hand så du slipper av värmen i huden få en brand
Skyddande är denna lapp som jag har uti min klapp Det här kan Du ha när Du står vid Din spis när Du lagar till Din feta julegris
Nu kan du ryta, "dom kommer ej från gryta!" Ej heller är dom från lapplands kåda, men sammanslaget är dom dock från båda.
detta är gjort av mig, tyckte det skulle passa dig. Man använder det i ett kök, kanke när dulagar mat med lök
dessa ska ewa hjälpa och förhoppningsvis hon nu ej mer brännskador ska få och maten ut stjälpa
Det kan hända sig ibland att det bränns uppå ens hand Använd denna lilla grej så slipper du att bränna dig
vid din låda du snart får skåda något intressant där dimper ner kommer bara fler och fler sätt dig ner i soffan och njut räcker hela året ut!
Vid samma tid varje månad kommer du att känna trånad när nästa nummer du har i din låda kan du i flera timmar i den skåda
Denna ger dig mycket vetande utan alltför idogt letande Medan flingorna faller får du läsa mycket skvaller Hela året skall den räcka vecka efter vecka
En i höger, en i vänster utför dina styckningstjänster Höger funkar bra till hot åt nån du hyser agg emot.
Som på namnet du hör på den klapp jag ger bort är denna blandad på mången sort så ta dig till kaffet Evy en slurk och strunta i din gamla kakburk
Varmt och gott ska du ha det, gubben min och i vinterkylan slippa lida pin. När det lider framåt kvällen, kanske jag får göra dig sällskap där på fällen?
Denna jul blir ingen annan lik, Hasse Du får Maj på Malö i kubik. Om Du tröttnar på nån visa, så kan vi gå ut en sväng, Lisa.
Du ska inte lottlös gå en favorit du här ska få och på detta kan du lita här finns Maj och Carmencita, Fritiof liksom Rönnerdahl och lilla Rosa på sin bal
När du på hästen, Ewe, ska skumpa, kan det va´skönt att ha en strumpa, speciell utformade för att ska rida, God-Jul önskar dig nu Ida.